Blueberry Cheesecake – Raw, Palæo og uhm-god

Undskyld! Jeg ved godt, jeg lovede jer den i løbet af weekenden, men tiden løb fra mig, og jeg nåede det ikke. Til gengæld får I en bonus-kage senere i dag.

Men foreløbig skal I have den forrygende Blueberry Cheesecake, som både er raw og palæo. For mig er det nu ikke nødvendigvis en kvalitet i sig selv, at maden er rå (selvom der findes fabelagtig rawfood derude). Og næste gang tror jeg faktisk, at jeg vil bage bunden, så den bliver mere sprød (ligesom min palæo pecanpie, som jeg virkelig kan anbefale. Hvis du ikke har prøvet den, kan du finde den her: http://chocolateandspinach.com/2013/01/18/paleo-pecan-pie/)

Nå, men her ser du blåbær-kagen, som i øvrigt er en sand bombe af antioxidanter. Pæn, ikke?

BlueberryCheeseCakePaleoRaw

Blueberry Cheesecake

Bund

3 dl hasselnødder

2 spsk smør

1 dl kokosmel

½ pose soltørrede dadler

1 nip havsalt

Fyld

5 dl cashews, som har ligget i blød i vand i mindst en time

3 dl friske blåbær

1/2 pose dadler

1 tsk vanillepulver eller 1 stang vanille

1 spsk stevia, sukrin eller agavesirup

6 spsk kokosolie (evt uden smag, hvis du foretrækker mindre dominerende kokossmag)

1 spsk HUSK

1 nip havsalt

Fyld alle ingredienserne til bunden i foodprocessoren og kør, indtil du har en nogenlunde ensartet masse. Tryk dejen ud i en tærteform og kom godt op ad siderne. Sæt formen i fryseren, mens du laver fyldet – eller bag den i fem minutter ved 200 grader (hvis du vil have den mere sprød).

Put alle ingredienserne til fyldet i blenderen, og kør, indtil massen er helt fin og cremet.

Fordel fyldet på bunden og pynt med blåbær, kokosmel og høvlet chokolade eller nødder. Sæt tærten i køleskabet, så den bliver helt fast, og du kan skære flotte stykker.

PS: Jeg er igen kommet bagud med at få lagt opskrifterne ind på opskrifts-siden. Men hvis der er noget, du savner, kan du altid finde det via søgefeltet ude i højre side.

Dette indlæg blev udgivet i Dessert, Eat, Snacks og tagget , , , , , , , , , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

