Tunguf med grøntsagsknas

Jeg har kontor derhjemme – dvs ingen fancy kantineordning. Til gengæld har jeg den fordel, at jeg selv bestemmer. Ofte spekulerer jeg i at sikre rester fra aftensmaden dagen før – men den går ikke altid. Og jeg skal jo også passe mit arbejde, så jeg kan ikke bruge al for megen tid på at kokkerere midt i arbejdstiden.

Så hurtigt, sundt og lækkert skal det være – og det er denne tunsalat. Spis den alene – eller som jeg foretrækker den: På stenalderbrød: http://chocolateandspinach.com/2013/02/14/stenalderbrod/

IMG_2040

Tunguf med grøntsagsknas

1 dåse eller glas tun i olivenolie (Jeg foretrækker Princips eller Guld Albacore tun i olivenolie, som er MSC certificeret fra bæredygtigt fiskeri)

1 avokado

2 stængler selleri

1 forårsløg

Saft af 1/2 citron

Friskkværnet salt og peber

Rør det hele sammen med en håndmikser – den må gerne være lidt grov og chunky i det. Smag til med salt og peber. Supernemt og hurtigt – og masser af protein, fibre, grønt og gode fedtstoffer.

Dette indlæg blev udgivet i Eat, Frokost og tagget , , , , , , , , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

