Paleo Pecan Pie

Om få minutter stiger jeg om bord på flyet til Chicago. Men inden da skal I have en bid af en amerikansk superklassiker. Jeg har arbejdet på at forædle den klassiske pecanpie og lave den i palæo-version. Og jeg er stolt over at sige, at det ikke gør den spor mindre lækker. Faktisk er den fuldstændig forrygende! Så god var den, at jeg slet ikke nåede at få taget et godt billede af den, før den var væk. Så jeg beklager, at I må nøjes med dette Instagram-shot.

Paleo Pecan pie

Paleo Pecan Pie

Til dejen

2,5 dl finthakkede pecannødder

2 dl finthakkede hasselnødder

4 spsk smeltet smør

5 finthakkede dadler

1/2 tsk salt

Til fyldet

2 dl finthakkede pecannødder

1/2 dl halve pecannødder (til pynt)

100 gram finthakkede dadler

100 gram finthakkede figner

Evt et skvæt agavesirup, stevia eller sukrin for ekstra sødme

3 æg

4 tsk smeltet kokosolie

100 gram grofthakket mørk chokolade

Reven skal af 1 appelsin

Sådan gør du

Rør alle ingredienserne sammen og tryk dejen ud i et tærtefad – også opad siderne. Bag ved 170 grader i fem minutter.

Rør alle ingredienserne til fyldet sammen til en cremet masse. Fordel den på den forbagte bund, pynt med de ekstra pecannødder og bag videre ved samme temperatur i 20 min.

Server med en klat flødeskum – eller god vanilleis, hvis det skal  være helt vildt og en smule off-paleo 🙂

Hav en forrygende weekend! Vi ses på den anden side 🙂

Dette indlæg blev udgivet i Dessert, Eat og tagget , , , , , , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

