Glutenfri porretærte

Forleden fik jeg pludselig lyst til den gamle klassiker porretærte. Men hvad gør man, når man gerne vil undgå gluten? Well, man snor sig. Så det gjorde jeg. Og det lykkedes!

Tærte

Jeg brugte

Dej

4 æg

1 dl vand

2 dl fintmalede sesamfrø

2 dl fintmalede solsikkekerner

1,5 dl HUSK

2 tsk. bagepulver

2 tsk. salt

Fyld

3 porrer

4 æg

300 gram reven mozzarella

2 tsk timian

Salt og peber

Bland alle ingredienserne til dejen og lad den trække i 10 minutter. Tryk den ud i et stort tærtefad og forbag i 5 min ved 200 grader

Svits porrerne møre på panden. Rør æggene sammen og vend porrer, ost og krydderier i. Hold lidt af osten tilbage og drys det over til sidst. Bag tærten i ca 20 min ved 170 grader til den er gylden.

Du kan også tilsætte lidt ristet bacon for ekstra smag.

P.S: Ved lejlighed vil jeg eksperimentere med denne dej som pizzabund. Tror den har potentiale!

Dette indlæg blev udgivet i Aftensmad, Eat, Frokost, Grøntsager og tagget , , , , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

