Århus’ (måske) sundeste frokost

Selvom jeg elsker at lave mad, elsker jeg også at spise ude og lade andre stå i køkkenet. Men det kan være en udfordring at finde mad, der lever op til mine sundhedsmæssige krav.

Når jeg har frokostmøder i Århus, har jeg et par favoritsteder. Et af dem er Stiften, som dels er ret hyggelig og dels serverer en af byens absolut sundeste frokoster.

De har et sammensæt-selv-din-salat-koncept, hvor man vælger grøntsager, kød, nødder og dressing og får en dejlig stor portion. Og desuden smoothies med masser af grøntsager.

I dag valgte jeg salat med broccoli, tranebær, gulerødder, peberfrugt, rødløg, kylling, mandler, græskarkerner og olie/eddike-dressing. Og smoothien med det tiltalende navn “Naturlig Skønhed” (man overvejer lidt at nappe et par stykker, men de mætter ret meget). I den er der bla spinat, avokado, agurk, selleri, broccoli, mandler og æble – og den smager skønt.

Det er ikke mad i gourmetklassen, men det er godt og gedigent – og topscorer på sundhed. Hep-hep!

Stiften Salat Smoothie

Dette indlæg blev udgivet i Frokost, Restauranter og tagget , , , , . Bogmærk permalinket.

Et svar til Århus’ (måske) sundeste frokost

  1. rebekkaand siger:

    Enig. Superlækkert sted.

Skriv et svar

